glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

En toen….

Een reactie plaatsen

Al geruime tijd borrelt het in mijn hoofd… Ik wil wel iets doen met mijn ervaringen en kennis met en rond mijn leven met coeliakie, maar wat?

Ideeën zijn er genoeg, maar niet alles is uitvoerbaar.

Een blog?  Tja, gaat daar niet heel veel tijd in om dat te realiseren en te onderhouden?  Misschien…. even over nadenken… Ach wat, er is al zoveel te vinden over dit onderwerp…

Intussen blijven de ideeën borrelen, blijven de recepten en ervaringen zich opstapelen en lijkt Facebook niet altijd even geschikt of wenselijk om daarover te posten.

Geïnspireerd door vele lotgenoten  over heel de wereld, die met ‘glutenvrij leven’ te maken hebben en, net als ikzelf, boordevol creativiteit hun ding doen en dit willen delen met anderen, start ik deze blog.

Eén van mijn passies is bakken en dat zal mijn omgeving goed geweten hebben. ;-)

Als amateurbakker ben ik wel dagelijks met recepten bezig; hetzij creëren, hetzij uitvoeren ervan.

Omdat mijn dochter niets van dierlijke melk of soya verdraagt en ik het ook voor anderen lekker én vrij gezond wil houden, zoek ik hoe bestaande recepten aan te passen of maak gewoon nieuwe.

Slaag ik altijd in mijn opzet?  Neen, absoluut niet!  Maar het gaat steeds beter :-)

Sinds ik in 2008 te horen kreeg dat ik ‘coeliakie’ heb, is dit ‘a way of life’ geworden en sensibilisering een tweede natuur…

Nu lijkt me het moment aangebroken om effectief een eigen blog te maken en ik zie wel hoe dit evolueert.

Misschien inspireer ik hier en daar wel iemand en kan ik anderen overtuigen dat glutenvrij eten echt niet zo lastig hoeft te zijn , het vergt enkel alertheid en consequent zijn…

Mijn ‘glutenvrije keuken’ is geboren….

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

