glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Mijn meelmengeling

1 reactie

Deze mengeling is de basis waarmee ik altijd bak.

Afhankelijk van wat ik maak of waarin ik op dat moment zin heb, kan er een kleine hoeveelheid bij van bv.  gierstmeel, kastanjemeel, amandelmeel, kokosmeel,…

Ik neem als basis altijd het meel ‘NoRisk’ van AVEVE; zowel de witte als de bruine variant zijn tevens ook helemaal tarwevrij.

http://www.avevewinkels.be/nl/thuisbakken/brood-bakken/glutenvrij

Dit meng ik dan met andere meelsoorten, die gegarandeerd gluten- en tarwevrij zijn.

  •  3 delen No Risk
  • 1 deel glutenvrij boekweitmeel
  • 1 ½ rijstmeel
  • ½ deel ketanmeel
Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

One thought on “Mijn meelmengeling

  1. Pingback: Glutenvrij brood, smakeloos en droog? | glutenvrije keuken

Geef een reactie

