glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Recept Pizza Quiche

Een reactie plaatsen

Afbeelding

Bron :http://www.thespunkycoconut.com/2013/03/pizza-quiche.html

Ingrediënten

• 1 zoete aardappel

• 4 eieren

• 1/2 blik kokosmelk

• 1 ui in blokjes

• handvol verse spinazie

• olijven

• 4 zongedroogde tomaten

• peper

• Zout

• pizzakruiden

Afbeelding

Bereiding

– Oven voorverwarmen op 175 °C

– Vet een ronde schotel in met olijf- of kokosolie

– schil de zoete aardappel en snij in fijne plakken

– Schik de plakken in de schotel; zorg ervoor dat ze elkaar een beetje overlappen

– Kruid met peper en zout

– Verdeel de uienblokjes, spinazie en olijven over de aardappel

– Puree de kokosmelk met de zongedroogde tomaten in een blender of met een staafmixer.

– Voeg de eieren en kruiden toe en mix alles tot het schuimig is.

– Giet het mengsel over de bodem en zet meteen in de oven.  – Bak gedurende 30 minuten, tot alles er stevig uitziet.

– Even laten afkoelen en smullen!

Noot : 1 De quiche is ook koud erg lekker en gemakkelijk mee te nemen.

2 Afhankelijk van de diameter van de schotel bekom je een dikkere of dunnere quiche

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

