glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Flan in een ‘mug’

Een reactie plaatsen

2014-04-11 20.04.25

Zin in iets lekkers, maar niet in een hoop vaat?

Zoek je voor een kleine of grote bezoeker een snel en gemakkelijk traktaat?

Hier een simpel en lekker extraatje!  Het lastigste is het wachten tot de flan afgekoeld is. 😉

Deze versie is absoluut niet zoet, dus aan te passen aan de smaak van de zoetebek in kwestie 🙂

Mug flan

Ingrediënten

  • 200 ml melk (ongezoete amandel- of kokosmelk zijn ook geschikt)
  • 2 afgestreken soeplepels puddingpoeder
  • 1 soeplepel kokosbloemsuiker
  • 1 ei

Bereiding

  1. Doe een beetje melk in een grote koffiekop en doe er het puddingpoeder bij. Meng dit goed los; hierbij de kanten niet vergetend
  2. Voeg de rest van de Ingrediënten toe en klop alles goed door elkaar
  3. Zet 3 minuten op de hoogste stand van de microgolfoven
  4. Laat afkoelen en geniet 🙂

 

 

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

