glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Moederdag

Een reactie plaatsen

Moederdag….. een jaarlijkse feestdag voor iedereen die zich mama voelt, mama is, mama wil zijn,…

Zoals ik in een eerdere post al vertelde, is het bij ons de traditie om voor deze gelegenheid met iets zelfgemaakt voor de dag te komen.

Toen mijn kinderen veel jonger waren en nog niet de nodige vaardigheden hadden om in de keuken aan de slag te gaan, botvierden ze hun creativiteit met het voor handen zijnde knutselmateriaal.  Ik kan je verzekeren dat, wat ze ook maakten, het steeds iets bijzonders was….. Hoe kan het ook anders, mijn moederhart werd gezalfd 😉

Toevallig postte ik gisteren een recept voor supergemakkelijke cakejes  en vanmorgen bleek één van de kinderen naarstig aan de werk in de keuken… Ze zou cakejes bakken, want daar had ze al een paar dagen zin in…. 😀  Ik heb haar nog gevraagd of ze ze glutenvrij maakte, maar dat bleek niet het geval… Zij en haar zus zouden die wel opeten….  Tja, jammer, maar niet getreurd… Ik zou later zelf wel even aan de cakejesbak gaan 😉

Afbeelding

Geen idee hoe het komt, maar het kwam geen moment bij me op dat de reden van het vroege bakmoment wel eens een moederdaginitiatief kon zijn :-/  Ik was dan ook helemaal niet gehaast toen ik rond de middag gevraagd werd om even naar de keuken te komen….

Na een eerder nonchalante begroeting in de woonkamer, alwaar mijn oudste rustig tv zat te kijken, kwam ik in de keuken en wat zag ik daar? Juist, ja, een met cupcakes versierde standaard 😀

De cakes zijn deels met kokosbloemsuiker gezoet. De frostings zijn met chocolade en met pindakaas. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit heerlijk smaakte bij de koffie 😀  Ik geloof trouwens dat pindakaas een nieuwe favoriet van me is, want tot voor kort dacht ik dat ik dit helemaal niet lustte :-/

Oja, heb ik al verteld dat de standaard ook bij de moederdagverrassing hoort?

Op deze manier wordt mijn assortiment aan presentatie-items opnieuw uitgebreid met een  vrolijk hebbeding.  Bedankt meisjes! 🙂

 

Voor de gelegenheid had ik dus deze heerlijkheden bij de koffie én kan ik jullie geen recept meegeven 🙂

Afbeelding

 

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

