glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Fruittaartje met bladerdeeg

Een reactie plaatsen

Afbeelding

Ik heb nog een pattiseriecrème in de frigo en gisterenavond bladerdeeg uit de diepvries gehaald, met het plan om nu toch maar eens een tompouce te gaan maken.  De crème is trouwens melkvrij (gemaakt met kokosmelk), dus kon mijn dochter ook nog een keertje van deze lekkernij proeven. 🙂

Zogezegd zo gedaan… Het bladerdeeg uitgerold en netjes in langwerpige vlakken gesneden.  Dit ging de oven in en ik bleef in de buurt… het zou zonde zijn deze te laten verbranden en ik heb eigenlijk geen flauw idee van de baktijd hiervan.  De verpakking spreekt van 200°C, dus dat hield ik dan maar aan.  De kookwekker op 15 minuten….

Het positieve… ze zijn heel goed gebakken.  Het minder positieve…. dat ziet er helemaal niet uit als de bladerdeeg die ik verwachtte, laat staan dat dit geschikt is voor een tompouce 😦

Gelukkig had ik met een restje een appelflap in elkaar geflanst… bladerdeeg, een kwart appel in kleine stukjes met een beetje kaneel, alles netjes dicht en met een klein beetje kokosbloemsuiker bestrooid.  Daar heeft in elk geval al iemand iets lekkers gehad! 🙂  Hiermee weet ik nu wel dat appelflappen wél lukken!

Tja, wat doe je dan op zo’n moment?  Hahaha, alles maar even laten afkoelen en dan bedenken we nog wel iets! 😀

Om de één of andere reden lijkt mijn brein vrij snel een mogelijke oplossing te kunnen bedenken.  Met de pattiseriecrème, enkele aardbeien en bosbessen heb ik even snel een fruittaartje gemaakt. Naast het feit dat het er al bij al best goed uitziet en smaakt, is dit een gemakkelijk te maken taartje.  Je hebt er immers geen bakvorm voor nodig, neemt het voor handen zijnde fruit en tata…. fruittaartje is klaar 😀

Een bijkomend voordeel…. je past elk taartje aan aan de smaak en de wens van wie het wil eten en ja, ik ben overtuigd dat ik daar snel een gegadigde voor kan vinden 😉

Straks nog eentje met banaan en chocolade misschien? 😉

Afbeelding

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

