glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Vissalade

Een reactie plaatsen

Wie alert is op gluten, tarwe, suiker, toevoegingen allerhande,… weet welke zoektocht het vaak is om iets lekkers en ook bijzonders te vinden voor bijvoorbeeld een aperitiefhapje, een cracker, een boterham, of gewoon als onderdeel van een koude schotel.

Ik lust best wel graag vis, maar ook vissalade kan smaken 😉

Helaas dus niet altijd even gemakkelijk en betrouwbaar te vinden en de meeste zelfmaaktrecepten gebruiken mayonaise of andere, ultravette alternatieven.

Nu had ik nog gestoomde roze zalm en een stuk gestoomde tonijn en daar ging ik mee aan de slag….

Even de inhoud van mijn koelkast bekeken en dacht dat vis met mozarella wel zouden ‘matchen’. Het voordeel van mozarella is wel dat je daar ook een magere variant inhebt (als je die wilt gebruiken)

Ik nam dus deze vis, maar het kan uiteraard met andere vis ook.

P1080384

Ingrediënten

  • Een moot gestoomde of gekookte vis
  • Een bol mozarello (sap houden)
  • viskruiden
  • dille
  • peper en zout
  • 1 limoen

Werkwijze

  1. Doe de vis met de mozzarella in stukjes en doe beide in de blender en mix. (of gebruik een staafmixer)
  2. Voeg mozzarellasap bij tot je een gewenste vissalade bekomt.
  3. Doe er het sap van een limoen en kruiden (naar smaak) toe
  4. Mix alles nog even goed door elkaar.
  5. Zet de vissalade in een afgesloten pot in de koelkast, zodat alle smaken zich met elkaar mengen tijdens het afkoelen.

P1080396

Deze vissalade is heerlijk op een boterham of op toastjes!
Ik had rijsttoastjes van de ‘Albert Hein’ en deze hap was overheerlijk ☺

 

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

