glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Amandelkuipjes met confituur

Een reactie plaatsen

Bakken is…

Omwille van coeliakie, doorheen elk aspect van mij en mijn leven verweven…

Bakken is….

Een samenspel van bewust-zijn van mijn passie, mijn gezondheid, mijn doen en zijn…

Bakken is…

Vaak het enige wat ik op een dag doe en me ook nog voldoening geeft…

Bakken is…

Een prima kans om met andere mensen te delen wat me passioneert…

Bakken is…

Een gespreksonderwerp waardoor ik mensen (beter) leer kennen…

Bakken is…

Een manier om te delen wat me bezighoud…

Bakken is…

Een aangename manier om mijn creativiteit te botvieren…

Bakken is…

Een therapeutisch gegeven

Dank aan iedereen die me de kans geeft om mijn passie te delen, die er positief op reageert, die wil proeven (ook als het minder goed uitvalt), die me eerlijke feedback geeft,… en die me er, tot vervelens toe, over laat kletsen 😉

 Zo, dit is me even van het hart 😀

Bij deze een heel eenvoudig receptje wat ik onlangs tegenkwam (bron onderaan) en ik kan je verzekeren dat het lekkere kuipjes zijn 😉

Afbeelding

Ingrediënten

  • 100 gram amandelmeel
  • 1 tl vanille
  • 1 tl bakpoeder
  • 3 el agavesiroop
  • 30 gram gesmolten kokosolie
  • 2 el geraspte kokos
  • snufje zout
  • confituur naar keuze (ik nam zelfgemaakte frambozenconfituur)
    • Merk op :
    • Je kunt ook honing of ahornsiroop of zelfs suiker gebruiken, als je dat liever doet.
    • Kokosolie kan ook vervangen worden door gesmolten boter, al dan niet plantaardig.

Werkwijze

  1. Meng alle ingrediënten tot een bal en zet zo’n 2 uren in de koelkast of een kwartiertje in de diepvries
  2. Verwarm de oven voorop 180°C.
  3. Kneed het deeg met vochtige handen.
  4. Vul de minivormpjes voor pralines of ijsblokjes met een balletje van dit deeg en dus er een kuiltje in.
  5. Heb je geen geschikte vorm, maak dan  balletjes van min of meer gelijke grootte en leg deze op een, met bakpapier beklede, bakplaat.
  6. Duw in het midden van elk balletje met je duim of ronde lepel een kuiltje.
  7. Vul de kuiltje met een theelepel confituur.
  8. Bak de koekjes zo’n 15 minuten, tot ze goudbruin kleuren zijn.
  9. Haal uit de oven en laat minstens 30 minuten afkoelen vooraleer ze te manipuleren; ze worden immers pas hard na afkoeling.

 

Bron : http://fidalicious.nl/say-yes-to-the-cookie-amandelkoekjes-gevuld-met-frambozen-chia-jam-suikervrij-glutenvrij-plantaardig/

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

