glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Chocolade-frambozen fudge of frosting

Een reactie plaatsen

Zomaar zin in een fris tussendoortje of een originele toplaag op je cake? Dan is dit zeker en vast iets voor jou! 🙂

Het is lekker, gezond, gemakkelijk te maken en aan te passen zoals je zelf wil.  Ik gebruikte, net als in het originele recept, agave, maar wat dacht je van honing of rijststroop?

Hou  je niet zo van frambozen of zijn die niet voorhanden?  Neem dan 1/2 overrijpe banaan of  80 g kersen 😉

Kortom, experimenteren is leuk en de hoeveelheid in dit receptje is niet zo groot, dus ideaal 😀

Dit is er eentje om bij de hand te houden gedurende de hele zomer!

P1080567

Ingrediënten

  • 80 g frambozen
  • 3 EL (16 g) cacaopoeder
  • 4 EL kokosboter (met kokossmaak dus)
  • Snuif zout
  • 20 g agave

Werkwijze

  1. Smelt de kokosboter
  2. Doe er de frambozen bij en laat een tijdje meesudderen (laag vuurtje)
  3. Mix alle ingrediënten in een keukenmachine of met een staafmixer tot een glad geheel
  4. Doe in de gewenste vorm en zet in de koelkast of gebruik dit als toplaag voor gebak

P1080564

Bron : http://chocolatecoveredkatie.com/2011/03/07/you-gotta-try-this/

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

