glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Individuele pompoenflan

Een reactie plaatsen

Gewoon zin in even iets lekkers en een beetje pompoenpuree bij de hand?  Dan is dit een recept voor jou! 🙂

In een mum van tijd heb je deze flan gemaakt en klaar… Even laten afkoelen is wel nodig, want pompoen wordt wel héél heet!  Een gewaarschuwd mens is er twee waard, nietwaar?  😀

Ik heb steviadruppels gebruikt en het was dus even uitproberen hoeveel ik hiervan zou gebruiken om het net zoet genoeg te maken.  Dit kan dus voor iedereen anders zijn, maar hou er wel rekening mee dat pompoen op zich al vrij zoet is.

Heb je geen stevia bij de hand, dan neem je een zoetmiddel naar keuze en pas je de verhouding aan… ook naar smaak uiteraard 😉

2014-09-10 16.20.41

Ingrediënten

  • 1/2 cup pompoenpuree
  • 1 ei
  • 5 dr. stevia
  • 1 theelepel kaneel/koekkruiden/Chinese 5 kruiden
  • 1 flinke eetlepel geraspte kokos
  • 1 flinke eetlepel amandelmeel

Werkwijze

  1. Doe alle ingrediënten in een kom en mix met de staafmixer tot een glad beslag
  2. Neem een kleine ovenschotel of ramekin en doe het beslag hierin
  3. Zet in de microgolfoven op max vermogen gedurende 2 minuten
  4. Kijk even of het midden voldoende gebakken is; indien nog vochtig bak je de flan nog ca 30sec. in de microgolf

 

 

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

