glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Pittabroodjes/Shoarmabroodjes

Een reactie plaatsen

Deze broodjes bakte ik in het verleden wel vaker en had altijd een goed resultaat.  Het is wel zo dat de baktijd meebepaalt of je de broodjes gemakkelijk kunt snijden en opvullen.  Ergens heb ik er dan ook zeker foto’s van, maar ik kan ze nu even nergens vinden.  Soms geef ik een andere naam aan het bestand, al is er doorgaans wel snel achter te komen…  Deze keer dus niet 😦

Geen probleem, dan maken we er gewoon nieuwe en dus even aan de slag om pittabroodjes op de plank te hebben….

Ik zat even zonder mijn meelmengeling en dacht het uit te proberen met een ander meel (dove’s Farm), want dat kon toch geen verschil maken!  Helaas, niets blijkt minder waar… 😦

Na twee pogingen én harde ‘broodschijven’, die overigens wel goed smaken, is de volgende poging mét mijn meelmengeling.  Op hoop van zegen en met een grotere slaagkans 🙂

Het resultaat mag er zijn en is uiteindelijk toch goed bevonden om met jullie te delen 😉P1090043

Ingrediënten

  • 225 g Meelmengeling
  • 160 ml lauw water
  • 5 g droge gist
  • 1 eetlepel olie
  • Flinke snuifje zout
  • 1 EL fiberhusk

 

Werkwijze

  1. Meng meel en gist en voeg dan de andere ingrediënten toe
  2. Goed kneden
  3. Verdeel in 3 stukken (indien het plakt, iets meer meel toevoegen)
  4. Maak er platte schijven van ½ cm van
  5. Leg op bakpapier en maak ze een beetje nat
  6. Laat 20 min. rusten
  7. Bak 15 min. op 200°CP1090047

 

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

