glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Zure room frambozentaart

Een reactie plaatsen

2014-09-14 14.53.34

Ingrediënten

taartvulling :

  • 1 potje zure room
  • 2 EL glutenvrije meelmengeling
  • 1/4 cup kokosbloemsuiker
  • 5 dr stevia
  • 1 thl vanille extract
  • 1 ei
  • 3 cups verse of bevroren frambozen
  • een snuif zout
  • 1 bladerdeegbodem

topping :

  • 4 EL meelmengeling
  • 2 EL kokosbloemsuiker
  • 3 EL zachte boter (of kokosboter)
  • een handvol gemalen of gehakte pecannoten
  • 3 EL glutenvrije musli of cornflakes, zonder fruit

Werkwijze

  1. Oven verwarmen op 200°C
  2. Bak de bladerdeegbodem ca 10 min
  3. Doe het meel, de room, suiker, stevia, vanille, zout en ei in een mengkom en mix alles zo’n 3 tot 5 minuten
  4. Meng hier voorzichtig de frambozen onder
  5. Giet het mengsel in de taartbodem en bak 25 minuten
  6. Terwijl de taart in de oven zit, maak je de topping
  7. Meng het meel, de suiker, de pecannoten, de musli en de boter met je handen tot een kruimelig mengsel.
  8. Verdeel het mengsel over de taart en zet nog 15 minuten in de oven.
  9. Laat afkoelen en bewaar in de koelkast tot je de taart serveert.P1090077

 

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

