glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

pompoenquiche met aardappelbodem

Een reactie plaatsen

Op zoek naar een  gemakkelijk recept met pompoen en tegelijk ook een volwaardige hap voor in de brooddoos of op een picnic?

Deze quiche is uw recept! 🙂

Het kost weinig tijd om ze te maken en zijn zowel koud als warm te eten. Bovendien kun je deze ook gemakkelijk enkele dagen in de koelkast bewaren, als je ze in een doos of folie verpakt.

Ze kunnen ook in de diepvries bewaard worden, dus ook voor onverwachte gelegenheden ideaal 😉

Ik gebruikte een donkeroranje pompoen, waar ik de schil aan heb gelaten.  Geloof me, de schil wordt net zo zacht als het vruchtvlees.

Hou je niet van een knapperige pompoen, dan kun je de pompoenstukjes even blancheren.

2014-09-14 15.40.37Ingrediënten

  • (zoete) aardappelen in schijfjes
  • 1 rode ui in blokjes
  • ca 400 gpompoen in blokjes
  • mozarella
  • gemalen kaas
  • eieren; voor één grote quiche 3 à 4 eieren, voor éénpersoonsquiche 1 ei/vorm
  • kruiden naar keuze
  • peper en zout

Werkwijze

  1. Verwarm de oven voor op 170°C
  2. Vet de vorm in met een beetje olijfolie
  3. Schil de (zoete) aardappelen in dunne schijfjes en verdeel deze over de bodem van de vorm
  4. Verdeel hier de ui- en de pompoenstukjes
  5. Kruid naar smaak
  6. Beleg met stukjes of schijven morazella en gemalen kaas
  7. Klop de eieren los en giet deze over de quiche
  8. Bak ca 20 minuten
Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

