glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Ananastaart zonder bodem

Een reactie plaatsen

Dit is een heel eenvoudig recept met een bijzonder smakelijk resultaat, dat in een uurtje gebakken is.

Heb je onverwacht bezoek of moet je zelf naar een verjaardagsfeest?  Geloof me, hiermee scoor je bij iedereen die van ananas houdt 🙂

Je kunt de suiker of suikervervanger aanpassen naar wens en wat voorhanden is; neem je liever gewone bloemsuiker, is dat dus zeker geen probleem.  Heb je geen kokosmelk? Neem dan eender welke melk je hebt; van de koe of plantaardig…

Ook de meelsoort is te variëren naar keuze; ik nam Schär C.

P1090138

Ingrediënten

  • 300 ml kokosmelk
  • 1 zakje (50 g) vanillepuddingpoeder
  • 50 g meel
  • 1/3 cup kokosbloemsuiker
  • 1/4 cup gesmolten plantaardige margarine
  • 2 eieren
  • ca 440 g ananas in kleine stukjes (blik ananas op sap of vers); zonder sap
  • 1 EL fiberhusk (optioneel)

Werkwijze

  1. Oven voorverwarmen op 170°C
  2. Ronde taartschotel invetten
  3. Meng melk, suiker, puddingpoeder, meel, boter, Fiberhusk en eieren tot het glad is.
  4. Verdeel de ananas over de bodem van de schaal
  5. Giet het beslag erover
  6. Bak 40 à 45 minuten, of tot er geen beslag meer aan de pin blijft kleven.
  7. Laat afkoelen.
Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

