glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

pizzabroodjes

2 reacties

Heb je graag iets speciaals?  Wil je wel eens  de smaak van pizza, maar vind je het zelf maken van een grote pizza teveel werk?  Op zoek naar speciale broodjes voor bij een feestelijke soep of met een tomatendipsausje als aperitiefhapje?

Probeer deze minibroodjes dan zeker uit!  Ik kan je garanderen dat ook mensen die helemaal niet glutenvrij hoeven te eten hiervan zullen smullen 😀

Je kunt als pizzatopping nemen wat je zelf graag wilt, wat je in huis hebt, wat je ingegeven wordt op het moment….  Probeer het gewoon uit, want dit kan helemaal niet mislukken!

Voor wie niet weet waar je tapiocameel kunt kopen; elke Oosterse winkel heeft er en de prijs is héél democratisch. 😉

2014-10-28 12.40.23

Ingrediënten

  • 1 cup tapiocameel
  • 1/4 cup  meelmengeling
  • 1 thl bakpoeder
  • 1/2 thl pizzakruiden
  • 1/4 cup gesmolten boter
  • 2 eieren
  • 2 cups gemalen kaas naar keuze
  • 1 cup pizzatoppings in kleine stukjes; ik nam chorizo en zoete paprika
  • Extra kaas en pizzakruiden voor bestrooien

Werkwijze

  1. Oven voorverwarmen op 200°C
  2. Doe meel, bakpoeder en kruiden in een grote kom en meng
  3. Voeg er de boter bij en meng goed
  4. Meng er de eieren onder tot je een samenhangend deeg bekomt
  5. Doe er de kaas bij en meng alles goed met je handen
  6. Als laatste de toppings ondermengen
  7. Maak met bebloemde handen kleine bolletjes en leg die op een met bakpapier belegde bakplaat
  8. Strooi nog een beetje kruiden op en doe er een klein beetje kaas op.
  9. Bak 8 à 10 minuten, of tot ze goudbruin zijn

 

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

2 thoughts on “pizzabroodjes

  1. Hoeveel is een cup

    Like

Geef een reactie

