glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Chocoladebrood

Een reactie plaatsen

Houden jullie ook van variatie in het dagelijks brood?  Misschien verkies je enkel op een speciale dag een speciaal brood?

Mei is internationale coeliakiemaand en een chocoladeboterham als extraatje om dit ‘te vieren’ 😉

Brood was nooit mijn grootste favoriet en wanneer we te lang hetzelfde brood kregen, ging het me dan al snel nog harder tegensteken.  Als je bij de bakker bent, kun je kiezen tussen een heel ruim aanbod aan soorten, maten en gewichten van brood.  Glutenvrij en vers, is een beetje minder spontaan te kiezen, maar toch heb je meer dan genoeg mogelijkheden om te gaan variëren.

2015-04-24 09.14.38

Deze keer viel me in dat een chocoladebrood wel zou smaken en het idee werd meteen uitgevoerd.  Na even nagekeken te hebben of ik de benodigde en gewenste ingrediënten in huis had, ging ik aan de slag.  Een paar uur later kwam deze schoonheid uit de oven, wat een lekker ontbijtje zou worden 😀

Niettegenstaande het niet zo vaak voorvalt dat een brood danig mislukt dat het niet eetbaar is, blijf ik het nog altijd spannend vinden om het aan te snijden, te aanschouwen én te proeven 😉  Met grote nieuwsgierigheid hanteerde ik mijn broodmes, om al snel vast te stellen dat ik er echt wel heel mooie boterhammen vanaf kon snijden.  Het brood is stevig, doch niet te droog; de korst lekker krokant….

De smaak…. die zit ook goed.  Nu nog het recept noteren, vooraleer ik het vergeet 😉

Hier vind je het recept : http://wp.me/p49Zsn-C6

2015-04-24 09.16.25

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

