glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Chili con carne van het huis

Een reactie plaatsen

Voor wie van een iets minder traditionele keuken houdt, is chili con carne een eenvoudig, doch gemakkelijke schotel.  Vaak wordt het met tortillas gegeten, maar dat is (lekker) glutenvrij moeilijker te vinden en blijft vrij duur.   Daarom eten wij het met gemengde rijst. 😉

Een traditionele smaak hierbij is ‘zuur’ als in zure room. Omdat ik het liever melkvrij houd, compenseer ik de licht zurige toets met een lekkere guacamole, waarbij ik iets meer limoensap doe dan anders.( http://wp.me/p49Zsn-LR)

Als alternatief voor de cheddar, neem je  melkvrije variant van Wilmersburger (http://www.wilmersburger.de/nl/producten/details/wedgescheddarstyle)

Zoals je ziet kun je met hier en daar een kleine aanpassing heel lekker Mexicaans voor iedereen serveren. 😀

Dit recept is voldoende voor 4 personen.

2015-06-09 17.11.06

Ingrediënten

  • 500 g rundergehakt
  • 1 zakje chili con carne seasoning mix (Tex Mex)
  • 1 sjalot en 1 ui
  • 1 blik (rode, zwarte,…) bonen
  • 600 g pasata
  • 4 grote wortels in stukjes
  • optioneel : peterselie

Werkwijze

  1. Stoof fijngesnipperde sjalot en ui even aan
  2. Bak hierbij het gehakt
  3. Stoof de wortelstukjes even mee en laat, met een bodempje water, beetgaar worden
  4. Voeg de kruidenmengeling toe en meng goed
  5. Doe er de pasata en de bonen bij, roer alles goed door elkaar
  6. Laat gedurende een kwartier sudderen op een zacht vuurtje
  7. Garneer desgewenst met gesnipperde peterselie
  8. Serveer met rijst, guacamole, zoete paprika, gemalen cheddar, of wat je er graag bij lust
Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

