glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Amandelpastakoeken

Een reactie plaatsen

Dit is een heel eenvoudig, maar meteen een recept voor heel verslavende koeken.

Je hebt er geen bloem voor nodig, waardoor dit een bijzonder geschikt recept is om met vrienden of familie te delen, die zelf even iets lekkers voor jou of je spruit te bakken.  Geloof me, ook wie niet glutenvrij hoeft te eten, is meteen verslingerd 😉

Deze koeken zijn krokant en toch nog een beetje ‘chewy’

2015-07-19 11.22.37

Ingrediënten

  • 250 g ongezoete amandelpasta (bv witte of bruine van Jean Hervé)
  • 120 g kokosbloemsuiker
  • 1 ei
  • 1 thl bakpoeder
  • 1/2 thl vanille extract
  • optioneel chocoladedruppels

Werkwijze

  1. Oven voorverwarmen op 170°C
  2. Voor je de amandelpasta gaat gebruiken, roer je de olie goed door de pasta
  3. Meng alle ingrediënten (m.u.v. chocoladedruppels) heel goed tot je een bal bekomt.
  4. Doe er nu de chocoladedruppels door
  5. vorm met je handen of een lepel gelijke deegballen en leg die op een met bakpapier bekleedde bakplaat.  Let wel dat je voldoende afstand tussen de koeken houdt, ze lopen een beetje uit tijdens het bakken
  6. Bak ca 12 minuten of tot de koek stevig, doch in te drukken is.
  7. Laat een tijdje afkoelen vooraleer je ze op een rooster legt; ze worden helemaal hard na afkoeling
Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

