glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Quinoa Pizza bollen

Een reactie plaatsen

Ik ben nog steeds in ‘quinoamood’ en zin in iets hartigs.

Dit recept zag ik al eens vaker langskomen, maar deed er tot nu toe niets mee.  Omdat ik net quinoa had klaargemaakt; gekookt dus; en ik zin had om te experimenteren (Ja, ik geef toe, da’s niet zo bijzonder 😀 ), en de oven toch warm was, maakte ik snel deze bollen.

Ik gebruikte mozarissella, maar je kunt dit uiteraard heel gemakkelijk vervangen door een soyavariant of de echte mozarella.

Je kunt dit eten als aardappelvervanger, maar ook als aperitiefhapje, met een tomatensausje.  Voor beide gelegenheden lekker dus 😉

Toch lijkt het me handig om mee te nemen op een feestelijke gelegenheid, om zo ook een warm en speciaal hapje te hebben.  Leuk gevoel als net als iedereen kunt genieten van ‘anders-dan-anders’-hapje toch 😀

2015-07-25 11.58.25

Ingrediënten

  • 200 g (klein blikje) kikkererwten
  • 70 g tomatenpuree
  • 180 g gekookte quinoa
  • 100 g mozarissella in kleine blokjes
  • 1 thl oregano
  • 1 thl basillicum
  • 1 thl paprikapoeder
  • 1/2 thl uitenpoeder
  • 1/2 thl zeezout of Herbamare
  • 1/2 thl pizzakruiden
  • 1 El kokosbloemsuiker (optioneel, zorgt voor evenwicht in smaak)

Werkwijze

  1. Oven voorverwarmen op 170°C
  2. Pureer de kikkererwten
  3. Meng hieronder alle ingrediënten, muv mozarissella
  4. Rol bollen van gelijke grootte
  5. Stop in elke bol een stukje mozarissella
  6. Leg op een met bakpapier bekleedde bakplaat
  7. Bak ca 30 minuten

 

Bron : http://chocolatecoveredkatie.com/2014/01/27/quinoa-pizza-bites/

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

