glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Taco soep

Een reactie plaatsen

Nu het weer alsmaar guurder wordt, zet ik graag een gemakkelijk, hartig en vullend gerecht op tafel.

Deze soep is zeker niet alledaags, maar wel erg lekker bij de boterhammen bijvoorbeeld.

Wie van sterk gekruid eten houdt, kan voor het opdienen nog wat bijkruiden met gemalen chilipoeder 😉

Heb je nog niet eerder een Mexicaans gerecht klaargemaakt, of leek het je tot nu toe te moeilijk om deze typische smaken te creëren, dan is dit een uitgelezen gerecht!  2015-11-21 16.04.31

Ingrediënten

  • 300 g gemalen biefstuk
  • 1 (rode) ui; fijngehakt
  • Een zakje Burritokruiden (bv. http://www2.santamariaworld.com/nl/producten/tex-mex/#page=1)
  • 1 groot blik rode (of andere) bonen; gespoeld en uitgelekt
  • 1 blikje maïs; uitgelekt
  • 2 blikken tomaten in stukjes (of verse, ontvelde tomaten)
  • 500 ml water
  • Toppings (optioneel) : Zure room, Cheddar; Philadelphia opgeklopt,….

Werkwijze

  1. Bak het vlees en de ui in een hete pan
  2. Doe een glas water en de kruiden bij het vlees en laat een vijftal minuten sudderen op een zacht vuurtje
  3. Doe hier de bonen, de maïs en de tomaten bij en laat zo’n half uurtje verder sudderen
  4. Voeg de rest van het water bij, roer goed en zet nog een half uurtje op het vuur.
  5. Dien warm op, met of zonder toppings

2015-11-21 15.50.40

 

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

