glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

After Eight taste-a-like

Een reactie plaatsen

Een tijdje geleden kreeg ik een ‘after-eightje’ bij de koffie, maar ik durfde er zelf geen te eten, omdat ik niet zeker was dat er absoluut geen gluten of tarwe in verwerkt was.  Bij het opzoeken achteraf las ik dat ze glutenvrij zijn.

Omdat ik toch altijd helemaal zeker wil zijn en de suiker wil beperken; of is het omdat ik graag experimenteer :-p ;  heb ik een versie gemaakt die ik van een medeblogster voorbij zag komen.

Daar ik alle ingrediënten in huis had, ben ik meteen aan de slag gegaan.  Ook benieuwd hoe ze smaken? 😉

2016-02-10 16.48.22

Ingrediënten

  • 1/2 cup gesmolten kokosolie
  • 2 thl pepermuntextract
  • 1 1/2 thl vloeibare stevia
  • 4 EL volle (kokos)room
  • 250 g chocolade (zonder suiker)/ rijstchocolade
  • 2 EL kokosolie

Werkwijze

  1. Meng gesmolten kokosolie met extract en stevia
  2. Roer hierbij de room, tot je een pasta bekomt.  Doe eventueel een extra lepel room bij
  3. Leg kleine hoopjes op bakpapier of doe ze in een pralinevorm en maakt plat met de achterkant van een lepel of je vinger
  4. Laat hard worden in de diepvries gedurende ca 30 min. of in de koeklast (wat langer duurt)
  5. Smelt de chocolade met 2 EL kokosolie au bain marie
  6. Doop de bevroren schijven in de chocolade mbv. twee vorken
  7. Leg ze op bakpapier of silliconenmatje en laat hard worden in de koelkast of diepvries
  8. Bewaar in een afgesloten doos in de koelkast

Bron : http://www.sugarfreemom.com/recipes/homemade-peppermint-patties-no-added-sugar/

 

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

