glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Biscuittaart met frambozen en roomkaas

Een reactie plaatsen

Omdat het vandaag Valentijn is, wou ik toch iets extra’s maken.  Uit tal van ideeën koos ik een taart; voor de gelegenheid met rood fruit en rode chocoladeschilfers als topping.  Je kunt natuurlijk zelf kiezen welk fruit je wil gebruiken, maar het werden frambozen uit eigen tuin 😉  Neen, die hangen nu niet aan mijn struiken in de tuin, maar heb ik netjes in porties ingevroren voor een gelegenheid als deze 😀

Dit recept heb ik deels onthouden toen aan een vriendin vroeg hoe ze haar glutenvolle, tiramisu-achtig dessert altijd maakte.  Iedereen leek daar altijd zo van te smullen, maar ik heb dus geen idee hoe het smaakt; er zitten lange vingers in.

Ik wou het recept namaken, maar bedacht dat ik geen lange vingers heb en er misschien iets anders mee te maken was.

Het werd deze taart en ik kon niet wachten om van een stuk te genieten 😉

Tip : Je kunt de biscuitbodem gerust op voorhand bakken.  Het afwerken doe je beter niet te lang op voorhand, als je met diepvriesfruit werkt.  Het sap, dat vrijkomt bij het ontdooien, maakt de bodem iets te ‘zompig’ :-p

2016-02-13 11.40.40

Ingrediënten

Werkwijze

Snij de bodem doormidden

  1. Besprenkel de snijvlakken met frambozenextract
  2. Verdeel de frambozen over de onderste helft
  3. Mix de kaas met de suiker
  4. Voeg room toe en mix tot het stevig genoeg is
  5. Verdeel de helft van het kaasmengsel over de frambozen
  6. Leg de bovenkant van de bischuit hierop
  7. Doe de rest van het kaasmengsel hierop en smeer mooi uit
  8. Versier met chocoladeschilfers, frambozen of frambozenconfituur
  9. Zet een in de koelkast om op te stijven
Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

