glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Groentenpuree met quinoa

Een reactie plaatsen

Wij eten regelmatig quinoa.  Niet alleen omdat het lekker is, maar ook omwille van de variatie.  Bovendien verdraag ik geen aardappelen en zijn pasta of rijst niet zo’n beste vervanger voor elke dag.  Ik hou van een beetje variatie, ook in mijn warme maaltijden.

Vandaag had ik toch zin in een puree; misschien omwille van de herinnering aan de textuur of gewoon om eens iets anders te eten.

Het is een groentenpuree me quinoa geworden.  Dit is best wel gemakkelijk te maken, dus zeker iets voor regelmatig 😉

2016-03-16 17.19.25

Ingrediënten

  • Pastinaak
  • Wortel
  • (rode) ui
  • kop gekookte quinoa
  • kruiden naar smaak (peper, zout, nootmuskaat)

Werkwijze

  1. Stoof de gesnipperde uit in een EL olijfolie
  2. Doe hier de wortels en pastinaak in schijfjes, of blokjes, bij
  3. Laat dit alles even stoven.  Roer regelmatig.
  4. Doe een bodempje water in de pot en laat afgedekt, op een matig vuurtje stoven tot gaar
  5. Voeg hieraan de quinoa toe en mix met de staafmixer tot een puree
  6. Kruiden met peper, zout en nootmuskaat, naar smaak

 

 

 

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

