glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

AvocadoMunt Pralines

Een reactie plaatsen

Snoepen hoeft niet altijd superongezond te zijn 🙂  Je kunt heel wat lekkers maken met min of meer gezonde ingrediënten, al is ook hier de boodschap :”met mate”

In de fruitschaal lag een overrijpe banaan en ik had lekker rijpe avocado’s en daar wou ik wel iets mee doen.

Ik vind de combinatie van chocolade en munt heel lekker, maar om nu altijd hetzelfde te maken…. Niet mijn ding 😉

Ik kwam dit receptje tegen en ging meteen aan de slag.  Je hebt er niet veel materiaal voor nodig; een staafmixer en een bakje om de vulling in te doen, verder materiaal om de chocolade ‘au bain marie’ te smelten en een paar vorken om je pralines mee in de chocolade te dopen.

Je kunt de avocadovulling in een rechthoekige doos invriezen en daarna in de blokjes snijden, of je gebruikt (sillicone) ijsblokbakjes of speciale pralinevormpjes om mooi gelijke pralines te maken.

2016-03-14 15.18.12

Ingrediënten

  • 2 rijpe avocado’s
  • 1 of 2 overrijpe bananen
  • 1/2 thl muntextract
  • (Smelt)chocolade

Werkwijze

  1. Pureer muntextract, avocado’s en bananen met de staafmixer, tot een gladde massa
  2. Doe in de gewenste vorm(pjes) en zet in de diepvries tot bevroren
  3. Haal uit de diepvries en snij eventueel in de gewenste vormen
  4. Smalt de chocolade au bain marie
  5. Gebruik twee vorken om de bevroren vulling in de chocolade de dopen.  Laat even uitlekken en leg op een vel bakpapier of bakmatje
  6. Hier kun je meteen van smullen!  Bewaar de rest in de diepvries voor later.

 

 

 

Bron : http://petiteallergytreats.com/mint-meltaways-with-avocado-paleo-and/

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

