glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Aspergefrittata

Een reactie plaatsen

Met Pasen denken we aan eieren…. Toegegeven, die van chocolade zijn best lekker, maar voedzaam??? 😉

Oké, ook de eitjes van de kip zijn lekker én je kunt er toch ietsje creatiever mee aan de slag dan met chocoladeeieren 😀

Vandaag maakte ik deze frittata, met een vrij hoge verwachting omwille van de overheerlijke, verse, groene asperges.  Ik hoopte niet ontgoocheld te zijn en het feit dat ik het recept blogwaardig vind, spreekt voor zich…. Dit is een gemakkelijk gerecht, waarmee je kunt variëren naar eigen smaak en voor handen zijnde groenten. Mij lijkt dit met verse spinazie ook lekker en als extraatje probeer ik eens met garnaaltjes of scampi’s.  Als je de kaas dan weglaat, heb je meteen ook een lactose-/melkvrije optie, die gegarandeerd gesmaakt zal worden!

2016-03-28 12.36.21

Ingrediënten:

  • 8 grote eieren
  • 1/2 cup kokosroom
  • 1/2 thl zout
  • peper
  • nootmuskaat
  • 2 EL boter
  • bundeltje asperges, schoongemaakt en in drie stukken
  • 120 g geitenkaas

Werkwijze:

  1. In een grote kom meng je eieren, room en kruiden samen
  2. In pan van 30 cm doorsnede, op een matig vuur de boter smelten.
  3. Doe de asperges in de pan en bestrooi met peper en zout. Bak tot de asperges heldergroen kleuren en beetgaar zijn. (ca 4 à 5 minuten)
  4. Giet het eierenmengsel over de asperges en zet het vuur zo laag mogelijk.  Laat ongestoord bakken tot de randen bruingebakken zijn en het midden nog halfgaar. (ca 20 minuten)
  5. Verwarm de oven op de hoogste grillstand
  6. Leg stukjes geitenkaas op de frittata en zet onder de grill gedurende 4 tot 5 minuten.  Hou goed in de gaten, zodat het niet gaat aanbakken.

Bron : http://asweetlife.org/recipes/asparagus-goat-cheese-frittata/

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

