glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Cappuccino Chia Pudding

Een reactie plaatsen

Dit is een snel klaar-receptje voor een  ontbijt of tussendoortje.  Het beste resultaat bekom je als de pudding een nachtje in de koelkast heeft gestaan.  Op die manier kan het chiazaad opzwellen en de smaken komen volop tot zijn recht.  Niets houd je tegen om het ook sneller te eten, maar probeer het dan toch minstens een uur uit te houden 😉

Gebruik je liever geen koffie, dan kun je een flinke eetlepel (ongesuikerd) cacaopoeder gebruiken.  Neem in dit geval dan 240 ml melk!

2016-04-01 08.06.33

Ingrediënten

  • 120 ml sterke koffie (deca of gewone)
  • 120 ml Plantaardige melk (bv kokosmelk)
  • 1/4 cup chiazaad
  • 1 thl vanille extract
  • 2 El (berken)suiker (of andere)
  • Optioneel opgeklopte kokosroom

Werkwijze

  1. Meng alles samen en zet in de koelkast, muv de room
  2. Roer af en toe gedurende een uur
  3. Laat een nachtje staan
  4. Verdeel over twee glazen
  5. Klop de room op en giet een laagje op de pudding

Bron : http://laurenkellynutrition.com/cappuccino-chia-pudding/

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

