glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Zachte kokoskoeken

Een reactie plaatsen

Deze koekjes dacht ik in eerste instantie met een vulling tussen te presenteren, maar daar blijven ze veel te zacht voor én ik vind ze zelf eigenlijk gewoon erg lekker zo.  Naar mijn mening vraagt dit koekje niet naar iets extra’s; mijn dochter lust ze liever met chocoladedruppels in, maar ze houdt helemaal niet van droge koeken.

Je weet wat ze zeggen over smaken, dus probeer er gerust op los. Ik ben benieuwd wie een variatie uitprobeert 😉

2016-05-31 13.01.47

Ingrediënten

  • 100 g kokosmeel (geen schaafsel)
  • 5 g bakpoeder
  • 90 g boter
  • 60 ml gesmolten kokosolie (of boter)
  • 90 g boter
  • 150 g kokosbloemsuiker of andere
  • 4 grote eieren
  • 1 thl vanille extract
  • snuif zout
  • Optioneel chocoladestukjes of cacaonibs

Werkwijze

  1. Meng kokosmeel, zout en bakpoeder
  2. Mix hierbij kokosolie, boter, suiker en vanille tot een luchtig beslag
  3. Voeg de eieren toe en klop alles goed
  4. meng er de chocoladestukjes of nibs onder (optioneel)
  5. Schep hoopjes op een met bakpapier belegde bakplaat en maak plat
  6. Bak op 170°C gedurende 10 minuten of tot de randjes goudbruin zijn
  7. Laat deels afkoelen alvorens op een rooster te leggen
  8. De koekjes blijven zacht van structuur
Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Geef een reactie

