glutenvrije keuken

Een blog over mijn alledaagse ervaringen met coeliakie

Zachte pompoenkoekjes

Een reactie plaatsen

2013-11-08 15.00.50
Ingrediënten
  • 1 cup ongezoete pompoenpuree
  • ½ cup kokosolie
  • ¼ cup kokosbloemsuiker*
  • 2 à 3 pipetjes vloeibare Greensweet-stevia
    Of voor helemaal suikervrij* : 5 pipetjes stevia
  • 1 ½ cup glutenvrije bloem
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 1 theelepel kaneelpoeder
  • snuif zout
  • ½ cup gehakte walnoten (optioneel)


Bereidingswijze
1. Oven voorverwarmen op 175 °C
2. Meng pompoenpuree, olie, zoetstof en Greensweet-stevia in een kom.
3. Meng alle droge ingrediënten en voeg dit bij het natte mengsel.
4. voeg de gehakte walnoten toe en vermeng goed.
5. Meng zorgvuldig tot alles een geheel gaat vormen.
6. Maak met behulp van koffielepels bolletjes en leg deze op bakpapier.
Optioneel kun je de bollen in kaneel met een beetje Greensweet-stevia Sweet poeder (naar smaak) rollen.
7 Bak gedurende 8 à 10 minuten, of tot ze lichtjes gebruind zijn.
8 De bollen worden iets harder tijdens het afkoelen.
Variaties :
– Vervang pompoenpuree door kastanjepuree.
– half om half pompoenpuree en kastanjepuree.

Auteur: glutenvrije keuken

Na vele jaren gezondheidsproblemen kreeg ik in juli 2008 te horen dat ik coeliakie had. Dit was het begin van mijn glutenvrije leven. Ik vertel graag over mijn bak- en kookervaringen :-)

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.